Системний підхід, як методологічна основа організації виховання учнів на
уроці, передбачає:
постановку виховних цілей і завдань на уроці;
виявлення та раціональну реалізацію виховного потенціалу навчального
матеріалу;
визначення комплексу домінуючих компонентів виховної системи та
зосередження переважної уваги на ньому у процесі навчання;
визначення та використання педагогічно доцільного комплексу принципів
виховання, оптимальних шляхів їх реалізації;
вибір і використання ефективних методів впливу на особистість учня у
процесі навчання;
забезпечення взаємодії внутрішніх і зовнішніх факторів виховного впливу на
учнів;
раціональність управління виховним процесом на уроці;
оцінку ефективності виховання учнів на уроці, концепції змісту, форм і
методів виховання учнів у процесі навчання.
До основних компонентів виховного аспекту уроку ми відносимо: національне,
моральне, розумове, трудове, фізичне, естетичне, економічне, екологічне та валеологічне виховання.
|