Пам’ятка
наставнику
·
Проведіть
співбесіду з молодим учителем. Поцікавтесь, чому він обрав професію вчителя, як
оцінює свою підготовку до педагогічної праці, чим захоплюється.
·
Проаналізуйте з
молодим колегою навчальні програми та пояснювальні записки до них.
·
Ознайомте з
технологією складання календарно-тематичних планів, з вимогами до поурочних
планів.
·
Допоможіть у
складанні індивідуального плану роботи стажиста на основі врахування його
інтересів, потреб і можливостей.
·
Надавайте
допомогу стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.
·
Відвідуйте уроки
стажиста, запрошуйте його на свої уроки.
·
Практикуйте
спільне відвідування уроків досвідчених колег, визначаючи конкретну мету
спостереження.
·
Акцентуйте при
цьому увагу на результативності використання вчителем різноманітних методів,
прийомів і засобів навчання, які активізують пізнавальну діяльність учнів,
розвивають здібності і обдарування школярів.
·
Не шкодуйте часу
на глибокий ретельний аналіз відвіданих уроків.
·
Ніколи не
забувайте відмічати позитивне в роботі стажиста. тактовно і доброзичливо давайте поради, рекомендації.
·
Навчайте молодого
колегу мистецтву самоаналізу уроку.
·
Допоможіть доброю
порадою щодо визначення змісту самоосвіти, участі у методичній роботі.
·
Ознайомте
молодого вчителя з науково-методичною літературою, фаховими періодичними
виданнями, матеріалами шкільного методичного кабінету.
·
Обговорюйте з
молодим колегою новинки літератури, цікаві статті, телепередачі.
·
Надайте
компетентну допомогу в підготовці та проведенні перших відкритих уроків і виховних
заходів, першого творчого звіту в рамках методичного тижня «Ініціатива і
творчість молодого вчителя».
·
Допоможіть у
спілкуванні та організації виховної роботи з учнями.
·
Дайте поради щодо
організації педагогічного всеобучу батьків, підготовки і проведення класних
батьківських зборів, індивідуальної роботи з батьками.
·
Щедро діліться
досвідом роботи.
·
Знайомте молодого
вчителя з власними творчими знахідками праці.
·
Допомагайте у
вивченні і освоєнні перспективного педагогічного досвіду.
Вчіть не копіювати, не орієнтуватись на готові рецепти, а створювати
особистий педагогічний почерк, власну індивідуальну педагогічну лабораторію
|